Aktualności
05.04.2022 --- INFORMACJA
08.04.2022 --- Dzień Świętego Patryka
17 marca uczniowie klas 4 w naszej szkole świętowali Dzień Świętego Patryka - patrona Irlandii.
Z tej okazji uczniowie wzięli udział w quizie wiedzowym oraz konkursie plastyczno - językowym. Chętni uczniowie przygotowali plakaty o Irlandii i jej patronie. Na holu szkoły można było zobaczyć wspaniałe prace plastyczne przedstawiające między innymi słynnego skrzata Leprechauna oraz trójlistną koniczynę.
17 marca przypada święto patrona Irlandii. Dzień ten jest świętem narodowym i religijnym Zielonej Wyspy - obchodzone jest w rocznicę śmierci Świętego Patryka (misjonarz zmarł 17 marca 461 roku).
Tego dnia Irlandczycy w wielu miastach organizują festyny i uliczne pochody, w których dominuje kolor zielony, będący narodową barwą Irlandii. Głównym symbolem święta jest trójlistna koniczynka. Zgodnie z legendą o świętym Patryku służyła mu ona jako pomoc dydaktyczna przy tłumaczeniu pierwszym irlandzkim chrześcijanom pojęcia Trójcy Świętej.
6Według legend, święty Patryk był cudotwórcą, który przywracał wzrok niewidomym, życie umarłym, a Irlandię uwolnił od plagi węży. Dlatego na obrazach jest często przedstawiany jako mnich, przydeptujący stopą węża.
P. Gorzelak, A. Kuchcińska, A. Teodorowicz
06.04.2022--- SPOTKANIE Z RATOWNIKIEM MEDYCZNYM
We wtorek 5 kwietnia uczniowie klasy 1b mieli okazję gościć Ratownika Medycznego – pana Grzegorza.
Dzieci miały okazję wysłuchać informacji na temat udzielania pierwszej pomocy. Uczyły się w jaki sposób można komuś pomóc, zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe. Pan Grzegorz pokazał, jak należy sprawdzać przytomność osoby poszkodowanej i w jaki sposób wzywać pomoc.
Uczniowie poznali numery telefonów alarmowych. Dzieci obserwowały w jaki sposób wykonuje się resuscytację. Same mogły spróbować swoich sił w ćwiczeniach udzielania pierwszej pomocy na fantomie.
Dzięki takiej lekcji dzieci nauczyły się wielu ważnych umiejętności, które w przyszłości być może przyczynią się do uratowania komuś życia. Na koniec zajęć wszyscy otrzymali pamiątkowe dyplomy.
Bardzo dziękujemy panu Grzegorzowi za wizytę w naszej szkole. Mamy nadzieję, że jeszcze się spotkamy, ponieważ taka forma zajęć na pewno stanie się bardzo ważną częścią naszej pracy związanej z tematyką pierwszej pomocy przedmedycznej.
4
05.04.2022--- Z wizytą w Nadleśnictwie Zdrojowa Góra w Pile.
- 1
W piękny wiosenny poranek 23 marca uczniowie klasy 1 b SP udali się na niecodzienną lekcję przyrody do Nadleśnictwa Zdrojowa Góra w Pile. W specjalnie przystosowanej sali edukacyjnej, wyposażonej w eksponaty roślin i zwierząt, uczniowie poszerzyli wiedzę na temat ,, Zwiastunów wiosny”. Pani leśnik wykorzystując swoją wiedzę, eksponaty, tablice demonstracyjne opowiadała o zwierzętach, roślinach leśnych i zmianach jakie zachodzą wiosną w przyrodzie. Uczniowie brali aktywny udział w zajęciach odpowiadając na pytania , a w zamian otrzymały drobne upominki ufundowane przez Nadleśnictwo . Na zakończenie nadmiar energii dzieci spożytkowały bawiąc się wspólne na świeżym powietrzu.
Wycieczka była miła okazją do rozbudzenia zainteresowań otaczającą przyrodą, wzbogacenia wiedzy oraz kształtowania postaw proekologicznych u dzieci. Aż żal było odjeżdżać!
M. Kozłowska
04.04.2022 --- "ŚWIĄTECZNE KARTKI DOBROCZYNNE"
Drodzy Uczniowie, Rodzice i Nauczyciele,
Czas pędzi niezwykle szybko i wciąż jest go mało, więc coraz trudniej nam o szczęście. Korzystając z zakupionych świątecznych kartek wielkanocnych, wyślecie w świat cząstkę dobra i optymizmu. Ten cenny dar z pewnością zauważą i docenią Wasi bliscy i znajomi.
Oferujemy Państwu wyjątkową kolekcję kartek świątecznych. W tym roku, dochód z ich sprzedaży inwestujemy w pomoc Uchodźcom, zasilając Fundusz Wsparcia Dzieci Uchodźców z Ukrainy, prowadzony przez Stowarzyszenie Sursum Corda.
Kartki będą sprzedawane w dniach 4-13 kwietnia w holu naszej szkoły przez Samorząd Uczniowski podczas przerw lekcyjnych.
Koszt kartki wraz z kopertą wynosi 3 zł.
Zapraszamy i liczymy na Waszą pomoc!
21.03.22 --- DZIEŃ BEZ PLECAKA
Z okazji rozpoczęcia wiosny dzień 21 marca (poniedziałek) był dniem bez plecaka oraz tzw. dniem kolorowym.
8Inicjatorami oraz pomysłodawcami akcji byli przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego. W tym dniu uczniowie naszej szkoły mieli możliwość przyjść na lekcje bez plecaków - a podręczniki, ćwiczenia oraz inne materiały dydaktyczne przynieść w wymyślony przez siebie sposób (np. w torbach, koszykach, walizkach, skrzynkach, wózkach, wiaderkach itp.).
Dodatkowo uczniowie mogli przyjść ubrani w charakterystyczne kolory wiosny – czyli na żółto oraz zielono. Trzeba uczciwie przyznać, że nasza społeczność szkolna wykazała się wielką pomysłowością i kreatywnością w temacie ciekawych „zastępczych plecaków” . Dowody w zdjęciach powyżej.
Piotr Gorzelak
03.04.2022--- ,,ZDROWO JEM- JESTEM ZDROWY"
Klasa 3c była na warsztatach ,,ZDROWO JEM- JESTEM ZDROWY" w ramach współpracy z p. Agnieszką Pankau- dietetyczką. Uczniowie mieli okazję doświadczać wszystkimi zmysłami. Indywidualnie przygotowywali sobie zdrowy posiłek, następnie wspólnie spożywali - spring rolls, sos orzechowy oraz koktail z tapioka. Podczas warsztatów rozmawialiśmy na temat naszych śniadaniówek i ich zawartości. Uczniowie kształtowali nawyk jedzenia warzyw i owoców. Rozumieli doskonale i pięknie się wypowiadali na temat znaczenia witamin dla naszego zdrowia. Czerpaliśmy ogrom radości ze wspólnego przygotowywania i spożywania posiłków. Już czekamy na kolejne warsztaty, które odbędą się w kwietniu.
Beata Foszcz
10
27.03.2022 --- Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny
Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny” odbył się w naszej szkole 17 marca. W tym samym czasie konkurs odbywał się w wielu krajach świata na wszystkich kontynentach.
Uczniowie piszą test w różnych kategoriach wiekowych:
Żaczek – klasy II
Maluch – klasy III i IV
Beniamin – klasy V i VI
Kadet – klasy VII i VIII
W tym roku szkolnym do konkursu w naszej szkole przystąpiła rekordowa liczba uczestników czyli aż 91 uczniów. Na początku każdy uczeń otrzymał pewną pulę punktów, a za błędne odpowiedzi lub ich brak punkty były odejmowane.
Przykładowe zadanie:
Na łące pasą się krowy, owce i gęsi. Łącznie 15 zwierząt. Wiemy, że 10 z nich nie jest krowami, a 8 z nich nie jest owcami. Ile gęsi pasie się na łące?
A)2 B)3 C)4 D)8 E)10
Wyniki konkursu poznamy pod koniec kwietnia. Trzymamy kciuki!
Szkolny Koordynator Konkursu – Beata Krutel
2
27.03.2022 --- DNI MATEMATYKI, INFORMATYKI I TECHNIKI
W dniach 15 - 18 marca w naszej szkole trwały Dni Matematyki, Informatyki , Techniki”.
MATEMATYKA NITKĄ HAFTOWANA – to warsztaty przeprowadzone przez p. Zdzisławę Rzeczycką
MATEMATYCZNY CZAR PAR to turniej przygotowany przez p. Anna Wolska, w którym wzięli udział uczniowie Klasa 6a
17 marca odbył się konkurs -KANGUR MATEMATYCZNY ; w tym roku szkolnym do konkursu w naszej szkole przystąpiła rekordowa liczba uczestników czyli aż 91 uczniów. Na początku każdy uczeń otrzymał pewną pulę punktów, a za błędne odpowiedzi lub ich brak punkty były odejmowane.
Szkolnym Koordynatorem Konkursu –była p. Beata Krutel
Uczniowie klas 4 i 5 zaproszeni byli do konkursu matematyczno – plastycznego. Prace można było oglądać na gazetkach szkolnych, a wyniki konkursów przedstawiały się następująco:
Klasa 4 – „Geometryczny pejzaż „I miejsce Amanda Kordyla, II m. – Mikołaj Durecki, III m. Milena Szukaj i Natalia Adamik
Klas 5 „Kołowy zawrót głowy” I miejsce Maja Kołodziejczyk, II m. Karmen Steciak,
III m Patryk Kwiatkowski i Małgorzata Chamczyk, dyplom za wyjątkową pracę otrzymała Oliwia Klinowiecka.
18 marca odbyły się „WIOSENNE TURNIEJE MATEMATYCZNE”.
Matematyczny turniej klas 4 przygotowały i poprowadziły p. Beata Krutel i p. Małgorzata Strzelecka
W turnieju brały udział klasy 4a, 4b, 4c. Uczniowie rozwiązywali zadania matematyczne, bawili się w skojarzenia, układali wiersz pt. Wesoła tabliczka mnożenia oraz tworzyli kolorowy plakat, którego tematem były liczby i działania. Ponadto klasy przygotowały transparenty, okrzyki i kolorowe stroje. Zaangażowani byli wszyscy uczniowie i kolejny raz okazało się, że matematyka nie jest taka straszna. Można się jej uczyć przez zabawę, przez współdziałanie.
Zmagania uczniów oceniało jury w składzie pani dyrektor Małgorzata Strzelecka, pani Katarzyna Franc oraz przewodnicząca SU – Iga Zaremba. W prowadzeniu turnieju panią Beatę Krutel wspierały uczennice klasy 7c – Basia Zadrożna, Iga Mays i Julia Środa.
Wyniki turnieju:
1 miejsce – klasa 4a 2 miejsce – klasa 4c 3 miejsce – klasa 4b
Matematyczny turniej klas 5 przygotowały i poprowadziłyp. Monika Małecka-Wiese i p. Anna Wolska
I miejsce 5a, II miejsce 5c, III – 5b, wszystkie klasy pracowały wspaniale i wszystkim należą się gratulacje.Nagrody w konkursie plastycznym i słodycze na turnieje ufundowała Rada Rodziców.
21KLASY VII, VIII mogły sprawdzić swoje myślenie matematyczne w QUIZIE „Potyczki matematyczne”.
Na lekcjach informatyki uczniowie korzystali z programowania w języku LOGOMOCJA wykonując zadania wymagające korelacji matematyki z informatyką.
Nad całością czuwał zespół nauczycieli uczących matematyki, informatyki i techniki.
Izabela Karczewska
Beata Krutel
Agata Madej
Monika Małecka-Wiese
Zdzisława Rzeczycka
Małgorzata Strzelecka
Anna Wolska
25.03.2022--- Kolorowa muzyka kodowana klockami.
Klasa IIIa wykorzystuje podczas różnych zajęć klocki Korbo. Również na muzyce. Code music to innowacyjne narzędzie dla nauczycieli do przeprowadzenia ćwiczeń rytmiczno-muzycznych. Rytm, dźwięk i melodia zawarte w łatwych zakodowanych schematach pobudzają uczniów do aktywnej pełnej uśmiechu logicznej zabawy, wystukiwania, tworzenia, grania i muzykowania dzieci. Wszystko w formie prostego kodu. Kolorowe zębatki odpowiadają kolorom bum bum rurek i ułatwiają dzieciom zapamiętanie nazw solmizacyjnych i literowych dźwięków gamy C-dur. Ostatnio na muzycznych zajęciach o charakterze STEAM trzecioklasiści wykorzystali płytki i wełnę do wykonania pięciolinii, a odpowiednio ułożone zębatki odegrały rolę nut gamy C-dur. Uczniowie potrafią też „przełożyć” kolorową partyturę z nutami na klocki Korbo z zachowaniem odpowiedniego metrum. Zestaw KORBO CODE MUSIC to różnorodne możliwości i wiele aktywności na zajęciach: układanie i odgrywanie sekwencji rytmicznych, słuchanie, zapamiętanie i odtworzenie usłyszanych rytmów, szyfrowanie i kodowanie rytmów oraz wykorzystania utworzonego kodu w zabawach muzycznych, zrozumienie czasu trwania odpowiednich wartości nut (ćwierćnuta, ósemka), interpretacja ruchem schematów rytmicznych, z wykorzystanie gestów dźwiękotwórczych: klaskanie, pstrykanie, tupanie, uderzanie o kolana, poszukiwanie podobieństw między kodem, a zapisem nutowym oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie. Zajęcia prowadzone są przez wychowawcę Aleksandrę Schoen-Kamińską. Zapraszamy do obejrzenia filmu - klik.
3
Archiwum wydarzeń