• Październik - Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

          • MMBS daje możliwości pokazania biblioteki jako miejsca przyjaznego uczniom, bezstresowego, pozwalającego przyjemnie spędzić czas, umożliwiającego rozwijanie zainteresowań- książka uczy, bawi, pomaga- uzdolnień czy wzięcia udziału w spotkaniach z książką, zaproszonymi gośćmi. W dniach 5,6 października w bibliotece odbyło się spotkanie z cyklu. " Ludzie  zwykli i niezwykli są wśród nas" z panią E.I.Banach- Wach, malarką. W spotkaniu uczestniczyła klasa V c, V b,    VI b.  Pani Ilona podzieliła się z uczniami swoją wrażliwością, postrzeganiem świata poprzez swoje obrazy, opowiedziała o ich tworzeniu, technikach, wspierającej literaturze, pomocnych plenerach, spotkaniach, wystawach . Można było obejrzeć obrazy malarki oraz wystawę książek poświęconych sztuce.                                           

            Maria Kluk       

          • 1, 2, 3, 4, 5!

          • Klocki są jedną z najpopularniejszych zabawek wśród dzieci (nie tylko konstrukcyjnych), które łączą z sobą naukę i zabawę. Zabawa klockami dostarcza dzieciom wiele radości. Zdaniem psychologów odgrywa znaczącą rolę w ich rozwoju fizycznym, intelektualnym, emocjonalnym i społecznym. Klocki rozwijają małą motorykę i ćwiczą koordynację. Są świetnym materiałem do rozróżniania wielkości, kolorów czy kształtów. Wpływają również na kreatywność i rozwój twórczego myślenia. Uczniowie klasy Ia pod kierunkiem wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej kolejny raz wykorzystali klocki edukacyjne KNE’X. Tym razem posłużyły one do utrwalenia wyglądu poznanych liczb w zakresie 1-5. Dzieci zrealizowały własne pomysły i stworzyły wesołe cyferki. To były niezwykle udane zajęcia!

          • Laboratoria przyszłości- LEGO SPIKE PRIME

          • Klasa 3B pod czujnym okiem wychowawczyni Justyny Siekiery realizuje rządowy projekt „Laboratoria przyszłości”, który umożliwia uczniom opanowanie podstaw przedmiotów STEAM i przyswojenie niezbędnych w XXI wieku umiejętności, by mogli zostać architektami innowacyjnych rozwiązań przyszłości.  Klasa trzecia korzysta z zestawu klocków Lego SPIKE PRIME, które wprowadzają młodszego ucznia do robotyki, inżynierii i kodowania. Na pierwszym spotkaniu uczniowie zapoznali się z klockami i ich poszczególnymi elementami. Sprawdzili jak działa matryca świetlna i silniki. Następnie przystąpili do budowania skoczka- robota poruszającego się w nietypowy sposób. Tutaj przydała się umiejętność czytania instrukcji i współpraca między uczniami. Po zbudowaniu robota ułożyli wspólnie skrypt umożliwiający robotowi poruszanie się. Niektóre skoczki poruszały się w tył, jednak dzieci szybko znalazły rozwiązanie problemu. Na następnym spotkaniu uczniowie zmodyfikują swoje skoczki, proponując inne rozwiązanie na sposób poruszania się robota.

          • Co potrafi zaprogramowany Photon?

          • Przygoda z programowaniem rozpoczyna się od klasy pierwszej -  jest uwzględniona w podstawie programowej edukacji informatycznej. Uczniowie klasy Ia pod kierunkiem wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej po raz kolejny wykorzystali roboty Photony, pozyskane dzięki rządowemu programowi Laboratoria Przyszłości. Dzięki programowaniu pierwszoklasiści rozwijali umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania. Rozwijali też kompetencje społeczne, poprzez kształcenie umiejętności pracy zespołowej. Uczniowie korzystali z aplikacji Draw, która pozwoliła kreślić na tablecie trasę robota. Photon odtwarzał ją na puzzlach. Musieli bacznie obserwować ilość pól do dyspozycji na puzzlach, by prawidłowo wyznaczyć drogę np. od obrazka do literki (żaba - ż), od obrazka do koloru (żaba - zielony). Ważną umiejętnością z zakresu edukacji matematycznej było utrwalenie strony lewej i prawej w odniesieniu do robota. Dzieci wykorzystywały też czujniki zmiany kolorów czułków i  wydawania dźwięków. Photon jest fantastycznym narzędziem pozwalającym zdobywać i utrwalać kolejne wiadomości i umiejętności. 

          • Nowy plan lekcji

          • Informujemy, że w zakładce PLAN LEKCJI znajduje się już plan po korektach, obowiązujący od poniedziałku 3.10.2022r. Prosimy o zapoznanie się ze zmianami.

             

            Dyrekcja szkoły

          • Dzień Głośnego Czytania

          • Obchodzimy dzisiaj Dzień Głośnego Czytania, Światowy Dzień Serca- Czytamy z Sercem-. Zapraszamy na obejrzenie wystawy- książki, prace plastyczne wykonane przez uczniów uczęszczających na świetlicę (pokazują również symbol swojego serca) pod kierunkiem nauczycieli świetlicy . Czytamy, czytamy...- klasa ll c  pokazuje wszystkim symbol serca, słucha swojego serca, słucha czytanej książki - Widłak W. , Dwa serca anioła.                                                                                                                       Maria Kluk 

          • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH W NASZEJ SZKOLE

          • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH W NASZEJ SZKOLE

            26 września br. obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języków Obcych. Celem akcji było wzbudzenie zainteresowania językami obcymi, rozszerzanie umiejętności językowych, rozwijanie pomysłowości i kreatywności naszych uczniów a także integrowanie młodzieży szkolnej.
            Z tej okazji w  holu szkolnym oraz na I piętrze pojawiły flagi państw europejskich a także wystawy prac uczniowskich w postaci fiszek językowych prezentujących różne przedmioty, osoby, zwierzęta w języku angielskim i niemieckim.   W różnych miejscach naszej placówki pojawiły się angielskie oraz niemieckie nazwy poszczególnych pomieszczeń szkolnych, a na drugim piętrze można było podziwiać wystawę wyrazów dźwiękonaśladowczych.  Ponadto, podczas przerw lekcyjnych uczniowie mogli posłuchać oraz potańczyć do wielu zagranicznych piosenek. 
            Niezwykle ważnym elementem przedsięwzięcia był quiz językowy przygotowany dla uczniów naszej szkoły. W ramach quizu uczniowie udzielali odpowiedzi na 15 pytań wielokrotnego wyboru  -  m.in.  mieli za zadanie wskazać z jakiego języka obcego pochodzą określone zwroty i  słowa lub znać ciekawostki nt. tych języków. Pytania były umieszczone w różnych częściach szkoły więc uczniowie nie tylko mieli za zadanie je odnaleźć ale także podać poprawną odpowiedź na specjalnie przygotowanych kartach odpowiedzi. 
            Nad całością czuwali nauczycie języków obcych – pani Anna Krasnodemska, pani Anna Krutel, pani Agnieszka Kuchcińska, pani Anna Teodorowicz oraz pan Piotr Gorzelak. Osobne podziękowania należą się pani Aleksandrze Schoen-Kamińskiej oraz pani Małgorzacie Kossak za nieocenioną pomoc w przygotowanie pytań na quiz. Słowa uznania należą się również uczniom, którzy  okazali wielką pomoc przy organizacji dnia. Są to Filip Hryncewicz oraz Julian Strzelec z klasy VI a za przygotowanie oprawy muzycznej oraz Martyna Szałowska, Cyprian Sikorski, Roksana Winnicka z klasy VIII a oraz Natalia Nowaczyk i Tomasz Szweda z klasy VIII d za pomoc w przeprowadzeniu quizu językowego. 

            Zapraszamy do obejrzenia zdjęć oraz zapoznania się z pytaniami (wraz z odpowiedziami) quizu językowego.

             

            ODPOWIEDZI DO QUIZU WIEDZY O JĘZYKACH OBYCH 


            PYTANIE NR 1: ‘KALIMERA’ OZNACZA ‘DZIEŃ DOBRY’.  Z JAKIEGO JĘZYKA POCHODZI TEN ZWROT?
            A)PORTUGALSKIEGO     
            B)LITEWSKIEGO      
            C)GRECKIEGO      
            D) WŁOSKIEGO 

            PYTANIE NR 2: ‘TI AMO’ OZNACZA ‘KOCHAM CIĘ’.  JAKI TO JĘZYK?
            A) WŁOSKI    
            B) FRANCUSKI    
            C) HISZPAŃSKI    
            D) CZESKI

            PYTANIE NR 3:  „JE T’AIME” TO ‘KOCHAM CIĘ”. W JAKIM TO JĘZYKU?
            A)FRANCUSKIM     
            B)TURECKIM     
            C)DUŃSKIM     
            D)WĘGIERSKIM

            PYTANIE NR 4:   „OBRIGADO” ZNACZY „DZIĘKUJĘ”. Z JAKIEGO JĘZYKA POCHODZI TO SŁOWO?
            A)WŁOSKIEGO   
            B)PORTUGALSKIEGO   
            C)CHORWACKIEGO   
            D)NIDERLANDZKIEGO

            PYTANIE NR 5:„THANK YOU!” – JAKI TO JĘZYK? 
            A)WĘGIERSKI    
            B)NIEMIECKI    
            C)NORWESKI    
            D)ANGIELSKI

            PYTANIE NR 6: „ALLES KLAR”  - JAKI TO JĘZYK?
            A)UKRAIŃSKI    
            B)ESTONŚKI    
            C)NIEMIECKI     
            D)GRECKI

            PYTANIE NR 7: Z JAKIEGO JĘZYKA POCHODZI SŁOWO ‘MOLIM’  CZYLI ‘PROSZĘ’?
            A)BUŁGARSKIEGO   
            B)CHORWACKIEGO    
            C)WĘGIERSKIEGO    
            D)SŁOWACKIEGO

            PYTANIE NR 8: MIEKSZANIEC JAKIEGO KRAJU PRZYWITA SIĘ Z NAMI MÓWIĄC ‘HOLA!” ?
            A)LITWY   
            B)SZKOCJI    
            C)TURCJI   
            D)HISZPANII 

            PYTANIE NR 9: W KTÓRYM Z TYCH PAŃSTW JĘZYK NIEMIECKI JEST JĘZYKIEM URZĘDOWYM?
            A)AUSTRIA     
            B)ANGLIA     
            C)CZECHY    
            D)HOLANDIA

            PYTANIE NR 10: KTÓRY JĘZYK JEST NAJCZĘŚĆIEJ UŻYWANYM JĘZYKIEM OJCZYSTYM W UNII EUROPEJSKIEJ?
            A)ANGIELSKI     
            B)NIEMIECKI    
            C)FRANCUSKI     
            D)POLSKI

            PYTANIE NR 11:  KTÓRY EUROPEJSKI KRAJ POSIADA NAJWIĘCEJ (AŻ 4!) JĘZYKÓW URZĘDOWYCH?
            A)FINLANDIA   
            B)SZWECJA    
            C)SZWAJCARIA   
            D)LUKSEMBURG

            PYTANIE NR 12:  ‘AHOJ’ CZYLI ‘CZEŚĆ’ LUB ‘DO ZOBACZENIA’ POWIE DO NAS MIESZKANIEC:
            A)SŁOWENII   
            B)CZECH    
            C)HISZPANII   
            D)LITWY

            PYTANIE NR 13:  W KTÓRYM JĘZYKU SŁOWO ‘IGEN’ OZNACZA ‘TAK’?
            A)FRANCUSKIM     
            B)SERBSKIM    
            C)MACEDOŃSKIM     
            D)WĘGIERSKIM 

            PYTANIE NR 14:  CO OZNACZA  ANGIELSKI ZWROT „DON’T WORRY!” ?
            A)NA ZDROWIE     
            B)PRZEPRASZAM     
            C)WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO  
            D)NIE MARTW SIĘ

            PYTANIE NR 15: CO ZNACZY NIEMIECKIE SŁOWO ‘BITTE’?
            A)PROSZĘ    
            B)WITAJ    
            C)ŚWIETNIE   
            D)OCZYWIŚCIE


             

          • Gdzie słychać głoskę "o"? 

          • Uczniowie klasy Ia poznali już literę o. Utrwalając analizę i syntezę wzrokowo - słuchową wykorzystali nowe klocki
            Kid K'nex education, zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Korzystając z gotowych instrukcji ułożenia rozmaitych zwierząt odszukali te, w nazwach których występowała głoska "o". I tak pojawiły się: motyle, komary, słonie i biedronki. Dzieci dzieliły nazwy tych zwierząt na sylaby i głoski, wskazywały miejsce położenia "o" w modelach wyrazów. Ponadto opisywały wygląd tych zwierząt w naturze. Zajęcia zostały przeprowadzone pod kierunkiem wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej.

             

             

             

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile
      • (67) 211 74 52
      • ul. Żeromskiego 41, 64-920 Piła Poland
      • KLASY 1-3 SP: justyna_siekiera@o2.pl KLASY 4-8 SP: blazejdrab@interia.pl
      • 764-23-33-770
      • /SP6_Pila/SkrytkaESP
  • Galeria zdjęć

      brak danych