• MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH W NASZEJ SZKOLE

          • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH W NASZEJ SZKOLE

            26 września br. obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języków Obcych. Celem akcji było wzbudzenie zainteresowania językami obcymi, rozszerzanie umiejętności językowych, rozwijanie pomysłowości i kreatywności naszych uczniów a także integrowanie młodzieży szkolnej.
            Z tej okazji w  holu szkolnym oraz na I piętrze pojawiły flagi państw europejskich a także wystawy prac uczniowskich w postaci fiszek językowych prezentujących różne przedmioty, osoby, zwierzęta w języku angielskim i niemieckim.   W różnych miejscach naszej placówki pojawiły się angielskie oraz niemieckie nazwy poszczególnych pomieszczeń szkolnych, a na drugim piętrze można było podziwiać wystawę wyrazów dźwiękonaśladowczych.  Ponadto, podczas przerw lekcyjnych uczniowie mogli posłuchać oraz potańczyć do wielu zagranicznych piosenek. 
            Niezwykle ważnym elementem przedsięwzięcia był quiz językowy przygotowany dla uczniów naszej szkoły. W ramach quizu uczniowie udzielali odpowiedzi na 15 pytań wielokrotnego wyboru  -  m.in.  mieli za zadanie wskazać z jakiego języka obcego pochodzą określone zwroty i  słowa lub znać ciekawostki nt. tych języków. Pytania były umieszczone w różnych częściach szkoły więc uczniowie nie tylko mieli za zadanie je odnaleźć ale także podać poprawną odpowiedź na specjalnie przygotowanych kartach odpowiedzi. 
            Nad całością czuwali nauczycie języków obcych – pani Anna Krasnodemska, pani Anna Krutel, pani Agnieszka Kuchcińska, pani Anna Teodorowicz oraz pan Piotr Gorzelak. Osobne podziękowania należą się pani Aleksandrze Schoen-Kamińskiej oraz pani Małgorzacie Kossak za nieocenioną pomoc w przygotowanie pytań na quiz. Słowa uznania należą się również uczniom, którzy  okazali wielką pomoc przy organizacji dnia. Są to Filip Hryncewicz oraz Julian Strzelec z klasy VI a za przygotowanie oprawy muzycznej oraz Martyna Szałowska, Cyprian Sikorski, Roksana Winnicka z klasy VIII a oraz Natalia Nowaczyk i Tomasz Szweda z klasy VIII d za pomoc w przeprowadzeniu quizu językowego. 

            Zapraszamy do obejrzenia zdjęć oraz zapoznania się z pytaniami (wraz z odpowiedziami) quizu językowego.

             

            ODPOWIEDZI DO QUIZU WIEDZY O JĘZYKACH OBYCH 


            PYTANIE NR 1: ‘KALIMERA’ OZNACZA ‘DZIEŃ DOBRY’.  Z JAKIEGO JĘZYKA POCHODZI TEN ZWROT?
            A)PORTUGALSKIEGO     
            B)LITEWSKIEGO      
            C)GRECKIEGO      
            D) WŁOSKIEGO 

            PYTANIE NR 2: ‘TI AMO’ OZNACZA ‘KOCHAM CIĘ’.  JAKI TO JĘZYK?
            A) WŁOSKI    
            B) FRANCUSKI    
            C) HISZPAŃSKI    
            D) CZESKI

            PYTANIE NR 3:  „JE T’AIME” TO ‘KOCHAM CIĘ”. W JAKIM TO JĘZYKU?
            A)FRANCUSKIM     
            B)TURECKIM     
            C)DUŃSKIM     
            D)WĘGIERSKIM

            PYTANIE NR 4:   „OBRIGADO” ZNACZY „DZIĘKUJĘ”. Z JAKIEGO JĘZYKA POCHODZI TO SŁOWO?
            A)WŁOSKIEGO   
            B)PORTUGALSKIEGO   
            C)CHORWACKIEGO   
            D)NIDERLANDZKIEGO

            PYTANIE NR 5:„THANK YOU!” – JAKI TO JĘZYK? 
            A)WĘGIERSKI    
            B)NIEMIECKI    
            C)NORWESKI    
            D)ANGIELSKI

            PYTANIE NR 6: „ALLES KLAR”  - JAKI TO JĘZYK?
            A)UKRAIŃSKI    
            B)ESTONŚKI    
            C)NIEMIECKI     
            D)GRECKI

            PYTANIE NR 7: Z JAKIEGO JĘZYKA POCHODZI SŁOWO ‘MOLIM’  CZYLI ‘PROSZĘ’?
            A)BUŁGARSKIEGO   
            B)CHORWACKIEGO    
            C)WĘGIERSKIEGO    
            D)SŁOWACKIEGO

            PYTANIE NR 8: MIEKSZANIEC JAKIEGO KRAJU PRZYWITA SIĘ Z NAMI MÓWIĄC ‘HOLA!” ?
            A)LITWY   
            B)SZKOCJI    
            C)TURCJI   
            D)HISZPANII 

            PYTANIE NR 9: W KTÓRYM Z TYCH PAŃSTW JĘZYK NIEMIECKI JEST JĘZYKIEM URZĘDOWYM?
            A)AUSTRIA     
            B)ANGLIA     
            C)CZECHY    
            D)HOLANDIA

            PYTANIE NR 10: KTÓRY JĘZYK JEST NAJCZĘŚĆIEJ UŻYWANYM JĘZYKIEM OJCZYSTYM W UNII EUROPEJSKIEJ?
            A)ANGIELSKI     
            B)NIEMIECKI    
            C)FRANCUSKI     
            D)POLSKI

            PYTANIE NR 11:  KTÓRY EUROPEJSKI KRAJ POSIADA NAJWIĘCEJ (AŻ 4!) JĘZYKÓW URZĘDOWYCH?
            A)FINLANDIA   
            B)SZWECJA    
            C)SZWAJCARIA   
            D)LUKSEMBURG

            PYTANIE NR 12:  ‘AHOJ’ CZYLI ‘CZEŚĆ’ LUB ‘DO ZOBACZENIA’ POWIE DO NAS MIESZKANIEC:
            A)SŁOWENII   
            B)CZECH    
            C)HISZPANII   
            D)LITWY

            PYTANIE NR 13:  W KTÓRYM JĘZYKU SŁOWO ‘IGEN’ OZNACZA ‘TAK’?
            A)FRANCUSKIM     
            B)SERBSKIM    
            C)MACEDOŃSKIM     
            D)WĘGIERSKIM 

            PYTANIE NR 14:  CO OZNACZA  ANGIELSKI ZWROT „DON’T WORRY!” ?
            A)NA ZDROWIE     
            B)PRZEPRASZAM     
            C)WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO  
            D)NIE MARTW SIĘ

            PYTANIE NR 15: CO ZNACZY NIEMIECKIE SŁOWO ‘BITTE’?
            A)PROSZĘ    
            B)WITAJ    
            C)ŚWIETNIE   
            D)OCZYWIŚCIE


             

          • Gdzie słychać głoskę "o"? 

          • Uczniowie klasy Ia poznali już literę o. Utrwalając analizę i syntezę wzrokowo - słuchową wykorzystali nowe klocki
            Kid K'nex education, zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Korzystając z gotowych instrukcji ułożenia rozmaitych zwierząt odszukali te, w nazwach których występowała głoska "o". I tak pojawiły się: motyle, komary, słonie i biedronki. Dzieci dzieliły nazwy tych zwierząt na sylaby i głoski, wskazywały miejsce położenia "o" w modelach wyrazów. Ponadto opisywały wygląd tych zwierząt w naturze. Zajęcia zostały przeprowadzone pod kierunkiem wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej.

             

             

             

          • Biblioteka

          •   Nasza szkoła otrzymała dotację w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-25.

            Głównym celem Programu jest wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz modernizacja bibliotek.

            Za Priorytet 3, czyli zakup nowości do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i pedagogicznych odpowiada Ministerstwo Edukacji i Nauki.

               W roku szkolnym 2021- 22 wypełniłyśmy wniosek o dofinansowanie. Otrzymałyśmy kwotę 15 000,00 złotych. Po uprzednich konsultacjach- nauczyciele, uczniowie, rodzice- Rada Rodziców, Biblioteka Pedagogiczna, Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna- zamówiłyśmy książki. Łącznie kupiłyśmy 631 książek.  Nowości wydawnicze-  książki dla młodszych i starszych uczniów, literatura popularno- naukowa oraz  lektury.

                   

                         Zapraszamy do biblioteki – „ Kiedy przeczytam nową książkę, to tak, jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem- to tak, jakbym spotkał się ze starym przyjacielem”  ( przysłowie chińskie)

             

             

                                    Maria Kluk, Beata Grygorcewicz

          • DZIEŃ KROPKI – DOT DAY

          • 15 września obchodziliśmy w naszej szkole międzynarodowy Dzień Kropki. Wydarzenie to ma promować i podkreślać kreatywność oraz pomysłowość uczniów a także odkrywać ich talenty. Skąd wziął się ten niezwykły dzień? Amerykański pisarz i ilustrator książek dla dzieci Peter H. Reynolds w 2003 roku wydał książeczkę pod tytułem “The Dot” czyli “Kropka”. Jej bohaterką jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej, mądrej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości.

            Z okazji tego dnia  uczniowie naszej szkoły przygotowali specjalne „kropki” na których można było w ciekawy  sposób (np. poprzez rysunek) przedstawić swoje mocne strony a także zainteresowania.  W przygotowanie kropek zaangażowali się zarówno młodsi uczniowie  - m.in. uczęszczający do świetlicy szkolnej (pod okiem pani Doroty Graj) oraz uczniowie klasy III C (opiekun – pani Katarzyna Sykutera-Świerczyńska) a także nieco starsi – m.in. klasa VI A (opiekun – pani Małgorzata Kossak), klasa VI C (opiekun – pani Anna Teodorowicz) oraz klasa VI B (opiekun - pani Justyna Waszak).   Podpisane kropki były przyczepiane podczas przerw śródlekcyjnych na tablicę znajdującą w holu naszej szkoły tworząc unikatowe i oryginalne drzewo talentów. Nad tworzeniem kompozycji czuwały przedstawicielki Samorządu Uczniowskiego – uczennice klasy VIII C: Maria Garska Aleksandra Lus, Iga Mays, Hanna Pankau,  Natasza Skrzypczak, Julia Środa, Barbara Zadrożna, Iga Zaremba. Wielu uczniów uczciło Dzień Kropki posiadając ubiór w kropki lub grochy a także miało możliwość pomalowania twarzy, oczywiście w kropki! Osobne podziękowania należą się pani Beacie Foszcz (wychowawczyni klasy I C) za przygotowanie się „kropkowego” drzewa talentów oraz wszystkim paniom wychowawczyniom klas I-III (p. Aleksandra Schoen-Kamińska, p. Małgorzata Kurowska, p. Beata Foszcz, p. Maria Konik, p. Beata Sielecka, p. Magdalena Kozłowska, p. Agata Kin, p. Katarzyna Adamczyk, p. Dorota Wojtkiewicz-Kraska, p. Justyna Siekiera, p. Katarzyna Sykutera-Świerczyńska) za wielkie zaangażowanie swoich podopiecznych w obchody Dnia Kropki. Wszystkim zaangażowanym dziękujemy za wsparcie i pomoc!

          • Laboratoria Przyszłości

          • Laboratoria Przyszłości to rządowa inicjatywa skierowana do polskich szkół. Program ten stał się wyjątkową okazją na doposażenie naszej placówki w innowacyjne pomoce dydaktyczne.  Głównym tego projektu celem jest budowanie kreatywnych i technicznych kompetencji wśród uczniów w obszarze STEAM - nowy model pracy edukacyjnej, dostosowanej do potrzeb dziecka. STEAM z ang. oznacza Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics i jest połączeniem wiedzy z różnych obszarów – nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. 

            Podczas zajęć dodatkowych, w ramach kółka „Pomyśl, zbuduj, zakręć” uczniowie z klasy Ia poznali joystick jako moduł, którym sami mogli sterować robotem. Nieco trudniejsza była aplikacja kodowania blokowego. Aplikacja tabletowa pozwoliła każdemu pierwszoklasiście zaprogramować robota i odtworzyć skrypt. Dzieci utrwalały pojęcia: do przodu, do tyłu, w prawo i w lewo w odniesieniu do Photona. Ponadto słuchając poleceń nauczyciela zsynchronizowały aż 5 robotów, które wykonały te same kroki (film - klik) 

          • 12.09.2022--- WIRTUALNE PODRÓŻE KLASY 3A

          • Tuż przed zakończeniem roku szkolnego klasa II a w ramach realizacji projektu WIRTUALNE PODRÓŻE zorganizowała poczęstunek dla uczniów, rodziców oraz zaproszonych gości z okazji zamknięcia projektu. Imprezę uświetniła dyrekcja szkoły.

            Uczniowie zaprezentowali jedenaście potraw z kuchni europejskiej. Prezentacji z możliwością konsumpcji towarzyszyła wystawa tematyczna nawiązująca do prezentowanych potraw. Zapachy, smaki, dobra muzyka stworzyły miłą atmosferę tego dnia. To wydarzenie na długo zapadnie w serca uczniów, rodziców oraz zaproszonych gości.

             

          • ULICZNE BIEGI DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW

          • Jeszcze na dobre nie rozpoczął się nowy rok szkolny a już uczniowie naszej szkoły wystartowali w zawodach . Były to uliczne biegi dziewcząt i chłopców w rocznikach 2008 - 2009 ( klasy 7 - 8 ) na dystansie 1300 metrów oraz roczników 2010 - 2012 ( klasy 4 - 6 ) na dystansie 800 metrów . Z przyjemnością informuję , że w biegu dziewcząt klas 7 - 8 pierwsze miejsce zajęła Martyna Grabowska z klasy 8 A a tuż za nią na miejscu drugim przybiegła Zofia Jaroszewicz uczennica klasy 7 A . W biegu chłopców klas 4 - 6 Daniel Nowicki - uczeń klasy 4 A ukończył bieg na szóstym miejscu . Również zwycięstwem ucznia naszej szkoły - Cypriana Sikorskiego zakończył się bieg chłopców klas 7 - 8 .

            Oprócz wyróżnionych udział w zawodach wzięli : Jagoda Pląskowska - 5 A , Zofia Marciniec - 5 A , Kornelia Raszeja - 6 A , Maja Kołodziejczyk - 6 A , Nikola Stróżyńska -  6 A , Katarzyna Pankau - 6 A , Sofia Onischenko - 6 C , Kateryna Danyliuk - 6 C , Mariia Kchomenko - 6 C , Jan Świerczyński - 7 B , Franciszek Brandt - 8 A , Amelia Radke - 8 B i Mateusz Kryza - 8 D . 

            Dziękuję wszystkim , którzy wzięli udział w zawodach i życzę dalszych sukcesów . 

            Opiekun - Sławomir Grzegorczyk . 

          • SPOTKANIA Z RODZICAMI 15.09.2022 r.

          • PRZYDZIAŁ SAL LEKCYJNYCH

             

            15.09.2022 (czwartek)

             

            Kl. 1 – 2  godz. 16:30

             

            kl. 1a – p. A. Schoen-Kamińska       sala 001

            kl. 1b – p. M. Kurowska                    sala 002

            kl. 1c – p. B. Foszcz                          sala 010

            kl. 1d – p. M. Konik                           sala 011

             

            kl. 2a – p. B. Sielecka                  sala 012

            kl. 2b – p. M. Kozłowska             sala 209

            kl. 2c – p. A. Kin                           sala 009

            kl. 2d – p. K. Adamczyk               sala 020

             

            Kl. 3-4 godz. 17:00

             

            kl. 3a – p. D. Wojtkiewicz-Kraska              sala 201

            kl. 3b – p. J. Siekiera                                  sala 215

            kl. 3c – p. K. Sykutera-Świerczyńska       sala 212

             

            kl. 4a – p. I. Gondek                  sala 014

            kl. 4b – p. B. Lipowicz              sala 109

            kl. 4c – p. J. Waszak                 sala 114

            kl. 4d – p. B. Drab                     sala 022

             

             

             

            Kl. 5-6 godz. 17:30

             

            kl. 5a – p. A. Krutel             sala 210

            kl. 5b – p. E. Więch             sala 110

            kl. 5c – p. B. Krutel             sala 101

             

            kl. 6a – p. M. Kossak                     sala 208

            kl. 6b – p. P. Gruntkowski             sala 218

            kl. 6c – p. A. Teodorowicz             sala 216

             

            Kl. 7-8 godz. 18:00

             

            kl. 7a – p. M. Wesołowska          sala 013

            kl. 7b – p. M. Małecka-Wiese.     sala 213

             

             

            kl. 8a – p. D. Zaleska                          sala 102

            kl. 8b – p. K. Kujawa-Adamska         sala 116

            kl. 7c – p. A. Kuchcińska                   sala 202

            kl. 8d – p. A. Krasnodemska             sala 112

             

            Ogloszenie.pdf​​​​​​​

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile
      • (67) 211 74 52
      • ul. Żeromskiego 41, 64-920 Piła Poland
      • KLASY 1-3 SP: justyna_siekiera@o2.pl KLASY 4-8 SP: blazejdrab@interia.pl
      • 764-23-33-770
      • /SP6_Pila/SkrytkaESP
  • Galeria zdjęć

      brak danych