• 01.10.2018 --- WYBORY NA STANOWISKO PRZEWODNICZĄCEGO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

          • Kampania wyborcza oraz wybory na stanowisko przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 6 im. Lotników Polskich w Pile tradycyjnie odbyły się we wrześniu oraz na początku października w ramach programu Centrum Edukacji Obywatelskiej pod nazwą "Samorządy mają głos!"

            Oto najważniejsze daty i momenty tego wielkiego wydarzenia:

            7 września (piątek) - powołanie komisji wyborczej przez opiekuna SU pana Piotra Gorzelaka. Zadaniem komisji jest uczciwe i demokratyczne przeprowadzenie wyborów na stanowisko przewodniczącego SU. W skład komisji weszli przedstawiciele klas 7-8 SP, którzy odznaczyli się pracowitością i aktywnym działaniem na rzecz SU w zeszłym roku szkolnym: Angelina Litwinienko i Mateusz Bazelak z klasy 7 SP oraz Julia Gamrot i Dominika Karniszewska z klasy 8 SP.

            13 września (czwartek) - spotkanie informacyjneprzedstawicielami samorządów klasowych klas 6-7 SP ,3 GIM oraz zainteresowanymi uczniami. Podczas tego spotkania opiekun SU pan Piotr Gorzelak przedstawił uczniom możliwość ubiegania się o stanowisko przewodniczącego SU w naszej szkole. Poinformował o najważniejszych zadaniach SU - obowiązkach, prawach oraz przywilejach. Podano, iż kandydatury na  stanowisko przewodniczącego SU są przyjmowane do 20 września.

            14 września (piątek) - dokonanie rejestracji uczniów z komisji wyborczej na stronie internetowej wybory.ceo.org.pl

            20 września (czwartek) - zakończenie przyjmowania kandydatur na stanowisko przewodniczącego SU. Wpłynęły kandydatury 4 uczennic: Agata Łańska z klasy 6 C, Nikola Jakobsche z klasy 7 B, Julia Koneczna z klasy 8 A oraz Lena Runiewicz z klasy 3 C GIM.

            21 września (piątek) - spotkanie organizacyjne z przedstawicielami komisji wyborczej oraz kandydatkami na stanowisko przewodniczącego SU. Przedstawienie regulaminu wyborów oraz jego podpisanie przez zebrane osoby. Uzyskanie zgód od rodziców uczennic oraz ucznia na przetwarzanie danych osobowych i prezentację wizerunku zgodnie z rozporządzeniem RODO. Przypomnienie podstawowych zasad kampanii wyborczej.

            24 września-28 września - KAMPANIA WYBORCZA - publiczna prezentacja plakatów wyborczych na tablicy informacyjnej SU z pomysłami na działalność Samorządu w roku szkolnym 2018/2019. Wizyty kandydatek oraz ich sztabów wyborczych w klasach 4-8 SP oraz 3 GIM. w celu prezentacji własnego programu oraz przekonywania do oddania głosu. W ramach "przekonywania" uczennice rozdawały karteczki ze swoimi pomysłami, słodkie upominki a także drobne przybory szkolne :)

            1 PAŹDZIERNIKA W PONIEDZIAŁEK  nastąpiła najważniejsza część całego przedsięwzięcia czyli wybory. Tego dnia do specjalnie przygotowanego stanowiska wyborczego mieszącego się na holu szkolnym przedstawiciele komisji wyborczej zapraszali uczniów klas 4-8 SP oraz 3 GIM aby Ci mogli oddać głos na jedną z czterech kandydatek. Na tablicy informacyjnej widniała ordynacja wyborcza z najważniejszymi hasłami wyborów (wybory są równe, tajne, proporcjonalne oraz powszechne). Po zakończeniu wyborów komisja wyborcza przeliczyła wszystkie oddane głosy. Wyniki prezentowały się następująco:

            W WYBORACH UDZIAŁ WZIĘŁO 478 UPRAWNIONYCH DO GŁOSOWANIA UCZNIÓW KLAS  4-8 SP ORAZ 3 GIM., ODDANO 457 GŁOSÓW WAŻNYCH.

            1. LENA RUNIEWICZ  (KLASA 3 C GIM) – 141 GŁOSÓW

            2. AGATA ŁAŃSKA (KLASA 6 C SP) – 139 GŁOSÓW

            3. NIKOLA JAKOBSCHE (KLASA 7 B SP) - 116 GŁOSÓW

            4. JULIA KONECZNA (KLASA 8 A SP) –  61 GŁOSÓW

            Podsumowując, Lena Runiewiczz klasy 3c GIM została nową przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole. Jej zastępczynią została Agata Łańska z klasy 6 c. Pozostały dwie kandydatki zostały członkiniami zarządu SU. Wszystkim kandydatkom serdecznie dziękujemy i gratulujemy udziału w wyborach!

            Jak widać cały wrzesień i początek października był w szkole czasem zdecydowanie wyborczym oraz samorządowo aktywnym. Uczniowie niezwykle starannie zaangażowali się w kampanię wyborczą i wybory podkreślając to niezwykłe święto demokracji.

             

            Piotr Gorzelak

          • 28.09.2018 --- Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

          • Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to akcja edukacyjna, odbywająca się zawsze w ostatni piątek września, która ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia po długich wakacjach, a także uświadomić,
            iż znajomość tabliczki mnożenia jest niezbędna.

            W tym roku w piątek 28 września nasza szkoła po raz trzeci przyłączyła się do ogólnoświatowej akcji. Cztery komisje złożone z uczniów klas czwartych, wspierane przez asystentów, sprawdzały znajomość tabliczki mnożenia. Każdy z chętnych, a było ich bardzo dużo rozwiązywał przykłady z tabliczki mnożenia, po komisyjnym zaliczeniu uzyskiwał tytuł ,,eksperta tabliczki mnożenia". Poziom konkursu był bardzo wysoki a emocje ogromne. Wszyscy chcieli policzyć bezbłędnie zadania. Swoją znajomość tabliczki mnożenia sprawdzały również osoby dorosłe: nauczyciele, rodzice czy dziadkowie naszych uczniów. Musimy przyznać, że osoby starsze  tabliczkę mnożenia pamiętają celująco, ale z młodszymi bywa różnie, nie wszystkim poszło  dobrze – następna próba za rok.

            Wszystkim, którzy otrzymali odznakę Eksperta Tabliczki Mnożenia (wręczono 317 takich odznak)

            GRATULUJEMY!

            Światowemu Dniu Tabliczki Mnożenia towarzyszyła wystawa rysunków z tabliczką mnożenia wykonanych przez uczniów klasy IV.

            Nad całością imprezy czuwały nauczycielki uczące matematyki: Anna Wolska, Beata Krutel – koordynatorki oraz Małgorzata Malczewska oraz Agata Madej.

            Szkolny koordynator Anna Wolska

             

          • 29.09.2018 --- ZMIANY W PLANIE LEKCYJNYM

          • W związku z rozpoczynającymi się 1.10.2018 r. zajęciami na pływalni, nastąpiły korekty w planie zajęć.

            Na stronie szkoły znajduje się plan obowiązujący od najbliższego poniedziałku. Prosimy o zapoznanie się ze zmianami.

            Plan będzie dostępny również w dzienniku elektronicznym i widoczny od niedzieli po wybraniu kolejnego tygodnia
            (1-7.10.2018).

          • 22.09.2018 --- Filmówka w akcji, czyli o polskich strażnikach granicznych z Zelgniewa

          • 2018 rok jest szczególnie ważnym dla nas, Polaków, rokiem. Już za mniej niż dwa miesiące bowiem, świętować będziemy setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

            Z tej okazji, nasza szkoła bierze udział w specjalnie organizowanym na tę okazję projekcie „Niepodległa”. Jego celem jest budowanie tożsamości i wspólnoty narodowej, zainteresowanie dzieci dziejami Polski
            i Polaków oraz przybliżenie, w atrakcyjnej i przystępnej formie, polskich symboli narodowych.

            Jako klasa filmowa podjęliśmy się tego wyzwania i teraz, poprzez realizację filmu krótkometrażowego
            o bohaterach z czasów II wojny światowej z naszych okolic, staramy się uzyskać tytuł „Szkoły Niepodległej”.
            Z tego powodu, w sobotę 22 września, wraz z naszą opiekunką, panią Beatą Lipowicz, wybraliśmy się do Zelgniewa, aby dowiedzieć się czegoś na temat strażników granicznych, którzy tam właśnie stając do nierównej walki z najeźdźcą hitlerowskim, zostali bestialsko zamordowani, bądź skazani na śmierć.
            Przy pomniku poświęconym właśnie owym bohaterom, czekał już na nas pan Zdzisław Cysarz, który miał opowiedzieć nam więcej na temat krwawej historii strażników granicznych. Rozstawiliśmy sprzęt, podłączyliśmy mikrofon, kamerę i akcja! Rozpoczęliśmy wywiad, w którym pan Cysarz już na pierwsze pytanie odpowiedział wyczerpująco, ale również niezwykle ciekawie. Wszyscy, którzy staliśmy za kamerą, bardzo dokładnie przysłuchiwaliśmy się jego wypowiedzi i przyznam szczerze, że osobiście byłam  pod ogromnym wrażeniem, dowiadując się tego, z jak wielkim okrucieństwem traktowani byli dawni strażnicy. Później, po wystąpieniu pana Cysarza, dokręciliśmy jeszcze kilka ujęć okolicy, aby również wykorzystać je w naszym filmie.

            Kiedy stwierdziliśmy, że mamy już wszystkie pożądane przez nas klipy, zostaliśmy zaproszeni przez naszego rozmówcę na herbatę do jego domu. Atmosfera, która towarzyszyła nam podczas całego spotkania mimo wietrznej pogody była naprawdę bardzo ciepła i miła. Jesteśmy ogromnie wdzięczni, że udało nam się porozmawiać z panem Cysarzem, który poświęcił nam swój wolny czas i chociaż trochę przybliżył nam wydarzenia z Zelgniewa z tamtejszych lat. Teraz bierzemy się za montaż i obróbkę, pełni nadziei, że stworzony przez nas film sprosta oczekiwaniom, a nasza szkoła już wkrótce będzie mogła szczycić się tytułem „Szkoły Niepodległej”.

             

            Tekst: Julia Gładych

            Zdjęcia: Beata Lipowicz

          • 10.09.2018--- ZDROWO JEMY I ŻYJEMY

          • Dnia 10 września 2018r. do naszej szkoły przyjechali przedstawiciele Victoria Cymes z Wałcza. Jest to producent między innymi syropów, soków i napojów. Firma istnieje na rynku już od 1981 roku. W spotkaniu wzięły udział 3 grupy: klasa 2c, 2b i dzieci ze świetlicy szkolnej.  Bardzo ciekawie o zdrowym odżywianiu i korzyściach płynących z odpowiednio zbilansowanej diety mówiła pani dietetyk Patrycja Sankowska. Dzieci obejrzały również przygotowany przez panią Patrycję film edukacyjny o świeżych sokach, wytwarzanych metodami tradycyjnymi. Uczniowie w skupieniu słuchali ciekawostek na temat całego procesu produkcji 100% soków owocowych. Podczas spotkania uczniowie mogli zadawać pytania jak również spróbować tych pysznych soków ponieważ Victoria Cymes przygotowała dla każdego uczestnika spotkania poczęstunek w postaci zdrowego soku w szklanej butelce i jabłka. Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym w przygotowanie tak fajnego spotkania.

            B.Foszcz

          • 14.09.2018---…MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI…

          • 15 września na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki.
            Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Nauczyciele tego dnia, też muszą wykazać się pomysłowością
            i kreatywnością, aby pomóc dzieciom odkryć talenty oraz  poznać ich mocne strony. Motywem przewodnim jest kropka.  

                  W naszej szkole wychowawczynie klas I-III  zaprezentowały szeroki wachlarz zadań dla najmłodszych. Przypomnieliśmy sobie historię Vashti, rozmawialiśmy o swoich ukrytych talentach, uczyliśmy się piosenki o kropce, malowaliśmy farbami kropki wykorzystując do tego patyczki higieniczne, układaliśmy kropki z nakrętek. Dzieci stworzyły np. grę stolikową i makietę placu zabaw wykorzystując zakrętki od plastikowych butelek jako szablony kół. 

                   W tym dniu uczniowie byli ,,ubrani w kolorowe kropki”. Dzień był bardzo udany, a dzieci zachwycone. Na koniec były zdjęcia w ,,foto- budce”.

            B. Sielecka                 

                                                 

            Dot Day czyli…

            Co roku 15 września na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki – święto kretywności i talentów dzieci.  Klasa 3a obchodziła go już po raz trzeci.

            Ach, co to był za Dzień! Pełen kropek i... kotów! Dlaczego akurat te zwierzęta? Ponieważ realizujemy projekt eTwinning „Kocie sprawki” i pomyślałam, że to będzie cudowne połączenie! Na początku w sali na dywanie stanęła walizka w kropki. Trzeba było "złamać szyfr". Udało się uczniom bardzo szybko. W walizce ukryłam książkę „Kropka” i zadania. Dzieci po raz kolejny z wielką chęcią wysłuchały opowiadania o Vashti. Potem przeszły do zadań. Pierwsze z nich to zeskanowanie kodu. QR poprowadził dzieci do puzzli, które ułożyły na tabletach, a w których był ukryty temat zajęć. Chłopcy i dziewczynki poznali sześciopunkty Braila, za pomocą których osoby niewidome i słabowidzące mogą czytać. Uczniowie obejrzeli film, pokazujący wykorzystanie kloców lego Braila w nauce czytania dzieci niewidomych. Następnie każdy otrzymał kartę z alfabetem. W grupach było kodowanie i dekodowanie wyrazów opartych na sześciopunktach. Każdy zespół otrzymał kolorowe kartki i styropianowe koła, na których ułożył swój wyraz. Zadaniem dla grup było też odczytanie i zapisanie wyrazów (kotek, kiciuś, kicia, kocina, kocur). Na wzorach sześciopunktu każdy uczeń zakodował też imię kota, a kolega z ławki zapisał je pod spodem. Następnie dzieci same szpileczką wykonały nakłucia w wyrazie z lustrzanym odbiciem. Po odwróceniu widać było wypukłe kropeczki.  Na zakończenie czekała niespodzianka! W drugiej części walizki ukryty był domek dla kotków oraz kalejdoskop! To był fantastyczny dzień – pełen kropek i cudownej aktywności!!!

            A.Schoen-Kamińska 

                                                                                     

          • 20.09.2018 --- AKADEMIA MŁODYCH ODKRYWCÓW 2.0

          • Projekt jest realizowany w ramach Osi priorytetowej III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, numer działania: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020

            AMO jest formą zabawy dla dzieci (w wieku 6-12 lat) i edukacji dla młodzieży (w wieku 14-16 lat) połączoną z propagowaniem edukacji.

            Do uczestnictwa w zajęciach zapraszamy także rodziców/opiekunów prawnych.

            Pracownicy dydaktyczni Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile oraz specjaliści z różnych dyscyplin przygotowali dla dzieci i dorosłych cykl zajęć, które odbywać się będą w auli – Auditorium Maximum, w budynku Biblioteki Głównej lub w laboratoriach i pracowniach Uczelni (przy ul. Podchorążych 10), gdzie na co dzień kształcą się „prawdziwi” studenci.

            Studenci Akademii Młodych Odkrywców w ramach zadania ODKRYWANIE TALENTÓW (6-12 lat) zostaną podzieleni na cztery grupy wiekowe.

            Zajęcia odbywać się będą w soboty w wymiarze 4 h lekcyjne; w projekcie zaplanowano 9 zjazdów weekendowych, uroczystą inaugurację roku akademickiego, popularyzatorską wystawę objazdową oraz uroczyste zakończenie roku akademickiego.

            Zajęcia zostaną podzielone na trzy obszary tematyczne:

            Poznaj otaczający Cię świat”: 12 tematów dotyczących dziedzin: matematyczne, techniczne, fizyczne i biologiczne

            Kreatywny i aktywny”: 12 tematów dotyczących tematyki kreatywności i przedsiębiorczości

            Zrób z siebie samouka. O nauce i języku”: 12 tematów dotyczących umiejętności uczenia się i rozumienia, posługiwania się językami obcymi

            W projekcie przewidziano również zajęcia dla rodziców/opiekunów prawnych dzieci uczestniczących w AMO. W ramach AKADEMII RODZICA, odbywać się będą zajęcia usprawniające rozwój kompetencji społecznych i wychowawczych oraz dotyczące świadomego wychowania.

            R E K R U T A C J A

            Zapisy odbywają się w formie elektronicznej za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej amo.pwsz.pila.pl w zakładce Rekrutacja. O przyjęciu nie decyduje kolejność zgłoszeń, tylko liczba punktów uzyskanych podczas rekrutacji. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem, również dostępnym na stronie AMO.

            L I M I T    M I E J S C

            W projekcie zaplanowano realizację dwóch edycji zajęć: pierwsza w roku szkolnym 2018/2019, druga w roku szkolnym 2019/2020. W każdej z dwóch edycji projektu przewidziano następujący limit miejsc:

            ODKRYWANIE TALENTÓW (dzieci w wieku 6-12 l.): 100 uczestników

            AKADEMIA RODZICA (zajęcia dla rodziców/opiekunów prawnych): 40 uczestników

            W A Ż N E   T E R M I N Y

            Przyjmowanie formularzy rekrutacyjnych online: od 10 do 30 września 2018 r.

            Informacja o wynikach rekrutacji (za pośrednictwem poczty elektronicznej): do 5 października 2018 r.

            Składanie w biurze projektu pisemnych deklaracji uczestnictwa wraz z ewentualnymi dokumentami potwierdzającymi ubieganie się o przyznanie punktów preferencyjnych: od 8 do 12 października 2018 r.

            Uroczysta inauguracja roku akademickiego: 25 października 2018 r. (czwartek), godz. 16.00

            Pierwszy zjazd: 27 października 2018 r. (sobota)

            Szczegółowy harmonogram zajęć: do dnia 21 października 2018 r.

            KONTAKT

            Akademia Młodych Odkrywców
            PWSZ w Pile

            ul. Podchorążych 10
            64-920 Piła
            e-mail: amo@pwsz.pila.pl
            tel. 67/ 352 26 81/66

            www.amo.pwsz.pila.pl

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile
      • (67) 211 74 52
      • ul. Żeromskiego 41, 64-920 Piła
        Poland
      • KLASY 1-3 SP: j.siekierasp6pila@gmail.com
        KLASY 4-8 SP: blazejdrab@interia.pl
      • 764-23-33-770
      • /SP6_Pila/SkrytkaESP
  • Galeria zdjęć

    • brak danych