• XII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

          • 7 października obchodziliśmy  w polskich szkołach XII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.

            W klasach czwartych i piątych odbyły się lekcje z tabliczką mnożenia na poważnie i wesoło. Była współpraca i rywalizacja w grupach przy zadaniach-łamigłówkach m.in. – Bystrzak, Zaczarowany kwadrat, Labirynt z tabliczką mnożenia, Kwadrat łaciński. Uczniowie musieli wykazać się nie tylko znajomością tabliczki mnożenia, ale także logicznego myślenia, wyobraźnią i ogólną wiedzą matematyczną.  Wszyscy uczestnicy zajęć otrzymali odznaki eksperta tabliczki mnożenia. To zobowiązuje! Ponadto nasi uczniowie przygotowali na ten dzień kolorowe plakaty oraz interaktywne lapbooki, które można dotknąć, poruszyć i sprawdzić swoją znajomość tabliczki mnożenia. Wszystkie prace wyeksponowane zostały na parterze szkoły i przyciągały uwagę uczniów. 

          • WYBORY NA STANOWISKO PRZEWODNICZĄCEGO  SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

          •  

             

            Dnia 30 września (piątek) w naszej szkole odbyło się głosowanie wśród uczniów klas IV – VIII SP mające na celu wyłonić nową przewodniczącą bądź nowego przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego. Tegoroczna kampania wyborcza oraz same wybory odbywały się w ramach programu „Szkoła Demokracji – Samorządy Mają Głos” pod auspicjami Centrum Edukacji Obywatelskiej.

            Do startu w tegorocznych wyborach stanęło czworo kandydatów. Byli to, w kolejności alfabetycznej: Lena Kegel (klasa IV A), Konstantyn Kopera (klasa VII B), Hubert Sawczak (klasa VIII B) oraz Iga Zaremba (klasa VIII C). W ramach „kampanii wyborczej”  kandydaci wraz ze swoimi sztabami wyborczymi przygotowali specjalne plakaty z informacją o samych sobie (zainteresowania, hobby itp.), programem wyborczym oraz pomysłami na funkcjonowanie samorządu uczniowskiego. Plakaty można było podziwiać na I piętrze. Nie obyło się także bez dodatkowych form zachęcania swoich wyborców w postaci rozdawania ulotek informacyjnych oraz częstowania słodyczami.

            Tradycyjnym elementem wyborów było powołanie uczniowskiej komisji wyborczej czuwającej nad prawidłowym przeprowadzeniem głosowania. W skład komisji weszły uczennice klasy V A – Zofia Kulawik, Zofia Marciniec, Jagoda Pląskowska, uczennice klasy VII A – Lena Kuszyk, Agata Musiał, Nikola Wrzesińska oraz uczniowie klasy VI C – Aleksander Olkiewicz i Piotr Sikora. Członkowie komisji wyborczej zapraszali wszystkie klasy IV-VIII SP do specjalnie przygotowanego stanowiska wyborczego przy którym wszyscy zainteresowani uczniowie mieli możliwość oddania głosu na wskazanego przez siebie kandydata. 

            W tym miejscu warto przypomnieć najważniejsze cechy prawidłowo przeprowadzonych wyborów - powinny być one:

            1.POWSZECHNE: każdy uczeń ma  dobrowolne prawo do udziału w głosowaniu, 

            2.RÓWNE: każdy uczeń ma jeden głos,

            3.BEZPOŚREDNIE: każdy głosuje osobiście,

            4.TAJNE: wybór jest anonimowy,

            5.WIĘKSZOŚCIOWE: wybory wygrywa kandydat, który otrzymał najwięcej głosów.

            Nadmienić należy, że wszystkie te cechy zostały spełnione. Komisja po przeprowadzonych wyborach dokonała bardzo skrupulatnego przeliczenia wszystkich oddanych głosów. Ze wszystkich tych zadań wywiązano się wzorowo za co należą się  wielkie słowa uznania!

            Na podstawie wszystkich zebranych głosów szkolna komisja wyborcza wyliczyła następujące dane:

            Liczba oddanych głosów: 372

            W tym:

            -głosów ważnych: 365

            -głosów nieważnych: 7

            Wyniki na podstawie oddanych ważnych głosów:

            1. IGA ZAREMBA (KL. 8 C) – 141 GŁOSÓW
            2. HUBERT SAWCZAK (KL. 8 B) – 134 GŁOSY
            3. LENA KEGEL (KL. 4 A) – 56 GŁOSÓW
            4. KONSTANTYN KOPERA (KL. 7 B) – 34 GŁOSY

             Przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego została uczennica klasy 8 C – IGA ZAREMBA. Serdecznie gratulujemy wyboru i życzymy owocnej pracy oraz samych ciekawych pomysłów. Pozostałym kandydatom serdecznie  dziękujemy za udział w wyborach, składamy gratulacje i liczymy na aktywną działalność w samorządzie uczniowskim!

             

          • DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

          • U W A G A ! ! !

            W dniu 14 października 2022 – piątek, odbędzie się: XV Bieg Lotnika o puchar Prezydenta Miasta Piły.

            Organizacja dnia: 

            • 9.20 – zbiórka w szkole (sprawdzenie obecności)
            • 9.30 – wyjście pod opieką wychowawców na miejsce biegu – tereny przyległe do hali MOSiR 
            • 10.00 – powitanie uczestników i otwarcie zawodów
            • 10.10 – bieg dziewczynek z klas I – III (300 m)
            • 10.20 – bieg chłopców z klas I – III (300 m)
            • 10.30 – bieg dziewcząt z klas IV – VI (800 m)
            • 10.40 – bieg chłopców z klas IV – VI (800 m)
            • 10.50 – bieg dziewcząt z kl. VII-VIII SP (800 m)
            • 11.00 – bieg chłopców z kl. VII-VIII SP (800 m)

            Po każdym biegu dekoracja zwycięzców.

            W biegu biorą udział wszyscy uczniowie szkoły. Każdy zawodnik przygotowuje dla siebie kartkę z imieniem, nazwiskiem i klasą.  Dekoracja zwycięzców i losy szczęścia – po każdej grupie wiekowej.

             Podczas zawodów wychowawcy sprawują opiekę nad swoimi klasami, planowo doprowadzają uczniów na linię startu.

            Lekcje w tym dniu są odwołane. Obowiązuje strój sportowy stosowny do pogody. Świetlica czynna planowo.

          • Październik - Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

          • MMBS daje możliwości pokazania biblioteki jako miejsca przyjaznego uczniom, bezstresowego, pozwalającego przyjemnie spędzić czas, umożliwiającego rozwijanie zainteresowań- książka uczy, bawi, pomaga- uzdolnień czy wzięcia udziału w spotkaniach z książką, zaproszonymi gośćmi. W dniach 5,6 października w bibliotece odbyło się spotkanie z cyklu. " Ludzie  zwykli i niezwykli są wśród nas" z panią E.I.Banach- Wach, malarką. W spotkaniu uczestniczyła klasa V c, V b,    VI b.  Pani Ilona podzieliła się z uczniami swoją wrażliwością, postrzeganiem świata poprzez swoje obrazy, opowiedziała o ich tworzeniu, technikach, wspierającej literaturze, pomocnych plenerach, spotkaniach, wystawach . Można było obejrzeć obrazy malarki oraz wystawę książek poświęconych sztuce.                                           

            Maria Kluk       

          • 1, 2, 3, 4, 5!

          • Klocki są jedną z najpopularniejszych zabawek wśród dzieci (nie tylko konstrukcyjnych), które łączą z sobą naukę i zabawę. Zabawa klockami dostarcza dzieciom wiele radości. Zdaniem psychologów odgrywa znaczącą rolę w ich rozwoju fizycznym, intelektualnym, emocjonalnym i społecznym. Klocki rozwijają małą motorykę i ćwiczą koordynację. Są świetnym materiałem do rozróżniania wielkości, kolorów czy kształtów. Wpływają również na kreatywność i rozwój twórczego myślenia. Uczniowie klasy Ia pod kierunkiem wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej kolejny raz wykorzystali klocki edukacyjne KNE’X. Tym razem posłużyły one do utrwalenia wyglądu poznanych liczb w zakresie 1-5. Dzieci zrealizowały własne pomysły i stworzyły wesołe cyferki. To były niezwykle udane zajęcia!

          • Laboratoria przyszłości- LEGO SPIKE PRIME

          • Klasa 3B pod czujnym okiem wychowawczyni Justyny Siekiery realizuje rządowy projekt „Laboratoria przyszłości”, który umożliwia uczniom opanowanie podstaw przedmiotów STEAM i przyswojenie niezbędnych w XXI wieku umiejętności, by mogli zostać architektami innowacyjnych rozwiązań przyszłości.  Klasa trzecia korzysta z zestawu klocków Lego SPIKE PRIME, które wprowadzają młodszego ucznia do robotyki, inżynierii i kodowania. Na pierwszym spotkaniu uczniowie zapoznali się z klockami i ich poszczególnymi elementami. Sprawdzili jak działa matryca świetlna i silniki. Następnie przystąpili do budowania skoczka- robota poruszającego się w nietypowy sposób. Tutaj przydała się umiejętność czytania instrukcji i współpraca między uczniami. Po zbudowaniu robota ułożyli wspólnie skrypt umożliwiający robotowi poruszanie się. Niektóre skoczki poruszały się w tył, jednak dzieci szybko znalazły rozwiązanie problemu. Na następnym spotkaniu uczniowie zmodyfikują swoje skoczki, proponując inne rozwiązanie na sposób poruszania się robota.

          • Co potrafi zaprogramowany Photon?

          • Przygoda z programowaniem rozpoczyna się od klasy pierwszej -  jest uwzględniona w podstawie programowej edukacji informatycznej. Uczniowie klasy Ia pod kierunkiem wychowawcy Aleksandry Schoen-Kamińskiej po raz kolejny wykorzystali roboty Photony, pozyskane dzięki rządowemu programowi Laboratoria Przyszłości. Dzięki programowaniu pierwszoklasiści rozwijali umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania. Rozwijali też kompetencje społeczne, poprzez kształcenie umiejętności pracy zespołowej. Uczniowie korzystali z aplikacji Draw, która pozwoliła kreślić na tablecie trasę robota. Photon odtwarzał ją na puzzlach. Musieli bacznie obserwować ilość pól do dyspozycji na puzzlach, by prawidłowo wyznaczyć drogę np. od obrazka do literki (żaba - ż), od obrazka do koloru (żaba - zielony). Ważną umiejętnością z zakresu edukacji matematycznej było utrwalenie strony lewej i prawej w odniesieniu do robota. Dzieci wykorzystywały też czujniki zmiany kolorów czułków i  wydawania dźwięków. Photon jest fantastycznym narzędziem pozwalającym zdobywać i utrwalać kolejne wiadomości i umiejętności. 

          • Nowy plan lekcji

          • Informujemy, że w zakładce PLAN LEKCJI znajduje się już plan po korektach, obowiązujący od poniedziałku 3.10.2022r. Prosimy o zapoznanie się ze zmianami.

             

            Dyrekcja szkoły

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile
      • (67) 211 74 52
      • ul. Żeromskiego 41, 64-920 Piła Poland
      • KLASY 1-3 SP: justyna_siekiera@o2.pl KLASY 4-8 SP: blazejdrab@interia.pl
      • 764-23-33-770
      • /SP6_Pila/SkrytkaESP
  • Galeria zdjęć

      brak danych